|
|
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
wybranej wiadomości e-mail. Zwrot miękki występuje, gdy serwer pocztowy potwierdzi istnienie docelowej skrzynki odbiorczej, ale wiadomości nie udało się dostarczyd. Z reguły powodem jest tymczasowa niedostępnośd serwera odbiorcy, zerwanie połączenia lub przepełnienie skrzynki odbiorcy. Najprawdopodobniej możliwe będzie dostarczanie kolejnych wiadomości na dany adres e-mail. Informacje dotyczące zwrotów wysyłane są przez serwery odbiorcze, co oznacza, że ich treśd uzależniona jest od prawidłowej konfiguracji owych serwerów. Należy mied więc na uwadze, iż w wyjątkowych przypadkach zwroty mogą nie zostad prawidłowo zaklasyfikowane. 6 Dobre praktyki e-mail marketingu| IAB Polska 2009 7 Słownik używanych pojęć Dysponujący listą - Podmiot będący właścicielem bazy danych, w której skład wchodzą adresy e-mail lub będący właścicielem skrzynek odbiorczych udostępnianych osobom trzecim. Dysponujący listą realizuje wysyłki do znajdujących się w bazie odbiorców, którzy wyrazili zgodę na przesyłanie im komercyjnych wiadomości lub na posiadane skrzynki. Higiena listy mailingowej - Jakośd listy mailingowej wyrażona niskim wskaźnikiem zwrotów otrzymywanych z wysyłek wiadomości e-mail do znajdujących się na niej odbiorców oraz aktualnymi danymi opisującymi poszczególnych odbiorców. Komercyjny e-mail - Wiadomośd, której celem jest promocja danego produktu, usługi lub marki. Komunikacja newsletterowa - Wysyłanie zamówionych przez odbiorców informacji o charakterze promocyjnym, które dotyczą działalności nadawcy (np. newsletterów, biuletynów, kursów, e-booków, informacji prasowych, informacji inwestorskich). Lista mailingowa - Baza danych zawierająca adresy e-mail odbiorców, którzy wyrazili zgodę na przesyłanie im przez Dysponującego listą komercyjnych wiadomości. Mechanizm double opt-in - Proces tworzenia listy mailingowej uwzględniający samodzielne powierzenie przez odbiorcę identyfikującego go adresu e-mail oraz zweryfikowanie tego faktu (np. poprzez przesłanie na podany adres wiadomości zawierającej stosowną informację oraz link aktywujący). Mechanizm usunięcia z listy mailingowej - Sposób, w jaki odbiorca może zgłosid chęd rezygnacji z otrzymywania komercyjnych wiadomości. Przykładem mechanizmu usunięcia z listy mailingowej może byd wysłanie przez odbiorcę wiadomości e-mail lub kliknięcie w link do wypisu. Usunięcie z listy mailingowej oznacza zapewnienie, że odbiorca nie otrzyma więcej komercyjnych wiadomości, jednak nie musi powodowad natychmiastowego usunięcia jego adresu e-mail z listy mailingowej. Permission marketing - Działania marketingowe polegające na dostarczaniu na życzenie odbiorcy informacji o charakterze promocyjnym, zgodnych z jego preferencjami. Relacja biznesowa - Związek występujący pomiędzy dwoma lub więcej podmiotami mogący powstad uprzednio na skutek nawiązania lub finalizacji transakcji handlowej, pozostawania w stosunku pracy itp. Relacja ta powstaje również w skutek wcześniejszej korespondencji zainicjowanej przez odbiorcę, zawierającej prośbę o przesłanie konkretnych informacji, wypełnienie kwestionariusza, ankiety, wzięcia udziału w loterii, konkursie lub kontakt o charakterze handlowym w świecie rzeczywistym. Wysyłka e-mailingu na zlecenie - Usługa polegająca na wysłaniu przez Dysponującego listą wiadomości do znajdujących się na liście mailingowej odbiorów, zamówiona przez podmiot trzeci na warunkach określonych przez Dysponującego listą. Dobre praktyki e-mail marketingu Zleceniodawca - Podmiot Dysponującego listą. zamawiający usługę polegającą na wysłaniu e-mailingu przez 7 Dobre praktyki e-mail marketingu| IAB Polska 2009
[ Pobierz całość w formacie PDF ] zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plkwiatpolny.htw.pl
|
|
Cytat |
Dobre pomysły nie mają przeszłości, mają tylko przyszłość. Robert Mallet De minimis - o najmniejszych rzeczach. Dobroć jest ważniejsza niż mądrość, a uznanie tej prawdy to pierwszy krok do mądrości. Theodore Isaac Rubin Dobro to tylko to, co szlachetne, zło to tylko to, co haniebne. Dla człowieka nie tylko świat otaczający jest zagadką; jest on nią sam dla siebie. I z obu tajemnic bardziej dręczącą wydaje się ta druga. Antoni Kępiński (1918-1972)
|
|